RETRO GARÁŽ - Největší veteránská akce svého druhu v ČR!        HUKR - království klasických automobilů v Brně.
Reklama:    Půjčovna aut     |     Big Green Egg     |     Army shop     |     Povlečení české výroby     |     Sportovní vozy     |     Ráj aut     |     Vaše reklama zde?
Mezinárodní Jarní Aukce Sběratelských Automobilů, Motocyklů a Automobilie Archivy - Autiva Auctions Prague
 
GALVANOVNA AMATI KRASLICE
 
Parkoviště veteránů v Brandýse nad Labem VeteranPark zajistí parking veteránů. Zajistíme parkování veteránů - automobilů i motocyklů. Zajištujeme dále kromě parkování i servis, lakovnu a myčku.
 

 

 

 

( Váš banner zde? )

logo

Jaké jsou nevýhody výměny jen jedné pneumatiky

Vyhledávání
Značka:
Model:
Karoserie:
Rok výroby:   
Výkon [kW]:   
Cena od: do:
Text:
Palivo:
Převodovka:
Pohon kol:
Najeto do:
Inzeráty:
Kraj:

(Více) (Méně)        

Hlavní menu
+ vložit veterána +
Ráj veteránů
novinky v nabídce
katalog prodejců
diskusní fórum
náhradní díly
recenze veteránů
rady při koupi
podpořte nás
napište nám
Přihlášení do systému
Login:
Heslo:


( zapomenuté heslo? )

+ registrace +


Partneři
Sportovní vozy - inzerce sportovních aut Ráj aut - inzerce nových i ojetých autužitečné odkazy
vážné nehody
zábavné hry
software pro prodejce
statistika webu


 

Přemýšlíte jak ušetřit za auto? S povinné ručení porovnání od Porovnej24.cz ušetříte až 30%!

Vybíráte pneumatiky? Testy a recenze zimních pneumatik.

Přehledný výběr povinného ručení online.

Stěhuješ? Vyzkoušej půjčovna dodávek Ostrava.

Provádíme čištění DPF od 3990Kč.

Rentner – půjčovny aut Ostrava.

Autopůjčovna Bauer.

Povinné ručení online na vašeho veterána.

Nejlevnější povinné ručení na váš vůz platné ihned.


( Vaše reklama zde? )


Články
Air Bank - produktové informace
Poznání různých typů autožárovek: Komplexní průvodce
Konec motoristické sezóny je tady! Jak zazimovat veterána?
další články
Doporučujeme prodejce

Auto Zrucký, spol. s r.o.

MOTOR HOLDING a. s.


Jaké jsou nevýhody výměny jen jedné pneumatiky

Máte defekt a laškujete s myšlenkou, že si koupíte jen jednu novou pneumatiku? Pokud není jako nová, nedělejte to. Pro pár stovek ohrožujete sebe i ostatní a v závěru vlastně ani neušetříte. Vysvětlíme vám proč.

 

Proč se musí měnit celý pár

 

Vlastnosti pneumatik se s každým sjetým milimetrem ze vzorku postupně zhoršují. To, co výrobce deklaruje u nových pneumatik, se postupně vytrácí. Sjetá pneu se ve srovnání s novou, jinak úplně stejnou gumou, chová diametrálně odlišně. Má horší přilnavost, delší brzdnou dráhu, vyšší hlučnost i valivý odpor. Kvůli tomu má auto horší odezvu na řízení a při každém manévru je cítit menší či větší dysbalance, což může zejména u zimních pneu způsobit špatnou ovladatelnost vozidla, to samé platí i pro letní a celoroční pneumatiky.

 

Kdy lze vyměnit jen jednu pneu

 

Jestli jste jedním ze „šťastlivců“, kterým se podařilo odrovnat pneumatiku pár dní či týdnů po nákupu nové sady, kdy jste na nich ještě takřka nic nenajezdili. Pak patříte mezi mizivé procento těch, jimž lze s klidným srdcem doporučit nákup a výměnu pouze jedné pneumatiky na nápravě, ale pořiďtě si stejný model, velikost a nejlépe i rok výroby, jako má druhá pneu v páru.

 

V jakých případě je potřeba vyměnit obě

 

U obutí, na němž už nějaký ten pátek jezdíte, je potřeba vyměnit obě pneu na nápravě. Nová guma v kombinaci s ojetou by způsobila nepředvídatelné chování vozidla. Pokud je v hloubce dezénu rozdíl větší než 3 mm, nákup jen jedné pneu ani nezvažujte. Vystavili byste se opravdu velkému riziku, protože každá pneumatika by kladla při brzdění jiný odpor a hrozilo by přetočení vozidla. A navíc se dostanete do bludného kruhu, kdy jedna pneumatika bude pořád v lepším stavu než ta druhá, což bude svádět k nákupu zase jen jednoho kusu.

 

Je u defektu na jednom kole vždy nutné měnit obě?

 

Ne. Na trhu najdete i pneumatiky, které jsou vybaveny technologií, díky níž dojde k okamžitému zacelení dír až do velikost 5 mm, bez poklesu tlaku a poškození pneu, takže můžete pokračovat v jízdě a defekt si necháte opravit až v pneuservise. Touto technologií jsou vybaveny pneumatiky Continental, které najdete je pod označením ContiSeal™. Tato vychytávka vám může ušetřit tisíce v případě, že dojde k proražení kola.

 

Roli hraje i stáří

 

Německý autoklub ADAC na základě testů zimních pneumatik zjistil, že chování obutí se rapidně mění i vlivem stáří. Nedoporučuje se mít pneumatiky v jednom páru s rozdílem větším než 3 roky. A proto raději sledujte i rok výroby, který najdete ve 12místném DOT kódu na bočnici. Jeho poslední 4 čísla symbolizují týden a rok výroby. 2519 vám říká, že pneumatika byla vyrobena ve 25. týdnu roku 2019. Myslete na svou bezpečnost a šetřete s rozumem tak, abyste nikoho zbytečně neohrožovali.



Sdílejte na Facebooku: Sdílejte tento článek

 
Fotogalerie:

Jaké jsou nevýhody výměny jen jedné pneumatiky



 


  Vaše komentáře k tomuto článku: 
Zpět na seznam článků







 

© 2011-2024   Ráj veteránů   |   kontakty   |   nápověda   |   nabídka reklamy   |      f  sdílet Ráj veteránů      X sdílet





Hledáte spolehlivou autopůjčovnu? Pronajměte si vůz od autopůjčovny taggart.cz z Prahy, která garantuje nejlepší podmínky.



Jaké jsou nevýhody výměny jen jedné pneumatiky - Ráj veteránů | Prodej, bazar


Pozor Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s využitím souborů cookie a nezbytných osobních údajů pro analýzu, individuální obsah a reklamy. Využíváme reklamní systém společnosti Internet BillBoard, zde naleznete jaké informace se zpracovávají.
Jak společnost Google nakládá s osobními údaji v reklamních službách v rámci nařízení GDPR se dozvíte zde.
Pozor

Skladové vozy v České republice             Omnetic - digitální nástroj pro automotive



TOPlist