HUKR - království klasických automobilů v Brně.        Komfortní a bezpečné parkování pro vašeho auto veterána v Liblici u Mělníka. Ideální podmínky, online kamery a nonstop ostraha.
Reklama:    Povlečení české výroby     |     Hrajte na PokerStars     |     Sportovní vozy     |     Ráj aut     |     Vaše reklama zde?

 

 
Oldtimer magazín
 

 

( Váš banner zde? )

logo

Tatra JK 2500

Vyhledávání
Značka:
Model:
Karoserie:
Rok výroby:   
Výkon [kW]:   
Cena od: do:
Text:
Palivo:
Převodovka:
Pohon kol:
Najeto do:
Kraj:

(Více) (Méně)        

Hlavní menu
Ráj veteránů
novinky v nabídce
katalog prodejců
diskusní fórum
náhradní díly
recenze veteránů
rady při koupi
napište nám
Přihlášení do systému
Přihlášen:
Robert Šimek

Administrace
+ vložit veterána
úprava inzerátů
změna kontaktů


Partneři
Sportovní vozy - inzerce sportovních aut Ráj aut - inzerce nových i ojetých autužitečné odkazy
zábavné hry
software pro prodejce
statistika webu
podpořte nás


 

Přemýšlíte jak ušetřit za auto? S povinné ručení porovnání od Porovnej24.cz ušetříte až 30%!

Srovnejto.cz - nejlevnější povinné ručení

Dřevostavby na klíč.

Ekonomické stavby.

Domy na klíč.


( Vaše reklama zde? )


Články
Vše o regeneraci filtru pevných částic
Veletrh Racing Expo
4 věci, které by měl znát každý moderní řidič
další články
Doporučujeme prodejce

AUTA MOTOL

Auto Zrucký, spol. s r.o.

Tomáš Neruda


Tatra JK 2500

Tatra JK 2500 je zapomenutý skvost ještě z doby z Československa. Vypadá tak trochu jako luxusní Aston Marti, možná má nádech Ferrari. Jde ale o kupé, které navrhnul nadšený konstruktér v Československu jménem Július Kubinský a svůj úžasný projekt pojmenoval JK 2500. Začal na něm pracovat hned na začátku 50. let, ještě v době, kdy pracoval pro tehdejší podnik Karosa. Vůz nejprve také vznikal s požehnáním samotné Karosy, ale pak byl jeho vývoj pozastaven a Július Kubinský dokončil svůj automobil až v roce 1955 a to přímo u sebe v garáži a ve svém volném čase.

 

Vybavení pod kapotou

 

Možná vás až udiví, jaké díly se nachází pod kapotou ladné karoserie elegantního kupé. Přední náprava byla tehdy převzata z německého vojenského vozidla KdF a z úplně stejné produkce pochází také řízení. Bubnové brzdy vozu jsou zase stejné jako na Lancii Aurelia a zadní náprava auta je typu De Dion. Nejdřív byl tento vůz s motorem z Alfy a později byl vybaven osmiválcem Tatra. Základem celého vozu je velmi prostorový rám z bezešvých trubek, které konstruktér pořídil v běžném železářství. Opravdu minimum dílů bylo vyrobeno přímo na zakázku a celý vůz vznikal převážně ručně, jako třeba panely karoserie, na jejichž výrobě se tehdy podílel karosář Jan Heger.

 

Motor, srdce vozu

 

Srdcem se na prvních pár měsíců stal řadový šestiválec Alfa Romeo s čtyřstupňovou převodovkou. Tento motor byl jen dočasným řešením. Kubinský tehdy zrovna čekal na dokončení vývoje osmiválce o objemu 2,5 litru od značky Tatra. To je také jediný důvod, proč se tento vůz označuje jako Tatra JK 2500. Žádnou jinou součástku z Tatry v něm nenajdete a nikdy ve voze ani nebyla. Zabudovat motor do prostoru, kde se původně italský šestiválec nacházel, pochopitelně nebylo jen tak jednoduché. Potřeba rozměrných chladičů už odpadla, protože nový motor byl už chlazen vzduchem, ale přesto musel být prostor pod kapotou v dost velké míře upraven a přibyly výdechy na odvod horkého vzduchu.

 

Zrození Tatry 2500

 

První osmiválec od Tatry byl určen pro nákladní vůz 805 a disponoval nižším výkonem 75 koní. Vůz se v roce 1956 prezentoval v časopisu Svět motorů s názvem, Také to dovedeme. Na živo byl vůz odhalen dva roky na to v Kopřivnici. Kubinskému byla nabídnuta práce v Tatře a mělo být vyrobeno 5 produkčních kusů pro zákazníky. Po dvoutýdenním testování byl motor vyměněn za motor z Tatry 603 o výkonu 140 koní. Přibyly silnější brzdy a kola vlastní výroby určená pro přívod vzduchu k bubnům. JK 2500 jezdilo v této konfiguraci až 200 km za hodinu. O vůz se začaly zajímat i tehdejší úřady a i proto nakonec nikdy žádný produkční kus bohužel nevznikl. Jediným vyrobeným vozem zůstal prototyp, který si Julius Kubinský sám nechal a jezdil s ním 13 let po silnicích Československa. Pak vůz prodal a po autu se definitivně slehla zem. Neví se, komu byl vůz Tatra JK 2500 prodán a kde skončil. Pokud vás zajímá historie Tatry, stačí si ji přečíst.



Sdílejte na Facebooku: Sdílejte tuto nehodu

 
Fotogalerie:

Tatra JK 2500
Tatra JK 2500

 


  Vaše komentáře k tomuto článku: 


Zpět na seznam článků










 

© 2017   Ráj veteránů   |   kontakty   |   nápověda   |  





Hledáte spolehlivou autopůjčovnu? Pronajměte si vůz od autopůjčovny taggart.cz z Prahy, která garantuje nejlepší podmínky.



Tatra JK 2500 - Ráj veteránů | Prodej, bazar



Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie pro analýzu, individuální obsah a reklamy.