|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nadstandardní výbava: | kožené čalounění, manuální řazení, plátěná střecha i hard top, původní radiopřijímač | |
| Doplňující popis: | Vůz je ze soukromé sbírky. Do sbírky byl zakoupen v USA, v ČR proběhla kompletní renovace. Veškeré doklady a fotografická dokumentace k renovaci jsou k dispozici. Mercedes-Benz 230 SL „Pagoda“ – ikona elegance a techniky 60. let Na jaře roku 1963 se světu poprvé představil nový dvoumístný roadster Mercedes-Benz 230 SL (W113) na autosalonu v Ženevě. Tento model se stal přímým nástupcem legendárního „Gullwingu“ 300 SL a jeho civilnější verze 190 SL. I když nemá takový kultovní status jako jeho předchůdci, mnoho znalců jej považuje za jeden z nejkrásnějších modelů značky Mercedes vůbec. Za nezaměnitelným designem vozu stál Friedrich Geiger. Dominantou je příď s vertikálně orientovanými světlomety a širokou maskou chladiče s typickou třícípou hvězdou. Přezdívku Pagoda si vůz vysloužil díky unikátnímu tvaru pevné nasazovací střechy („hardtop“) od designéra Paula Bracqa, která se směrem ke středu opticky „prověšuje“ – podobně jako střecha buddhistické pagody. Model W113 byl na svou dobu mimořádně bezpečný. Využíval zkrácené a zesílené šasi ze sedanu W111, díky čemuž se stal prvním sportovním vozem s deformačními zónami a zesíleným prostorem pro posádku. Mezi další technické zajímavosti patří čtyřstupňová automatická převodovka (volitelná výbava), kotoučové brzdy vpředu a nezávislé zavěšení všech kol. Pod kapotou verze 230 SL pracuje řadový šestiválec o objemu 2 306 cm³ s výkonem 110 kW (150 koní). Z 0 na 100 km/h zrychlí za 11,1 sekundy a dosahuje rychlosti až 200 km/h – čísla, která i dnes budí respekt, natož v 60. letech. Vůz si našel své místo i v motoristickém sportu – například v roce 1963 s ním Eugen Böhringer a Klaus Kaiser zvítězili v náročné rallye Spa–Sofia–Liège o délce více než 5 000 km. O rok později dojeli se stejným vozem třetí. Mercedes-Benz 230 SL Pagoda není jen krásný klasický vůz – je to technická i designová legenda, která i po více než šedesáti letech okouzluje svou elegancí, stylem a jízdními vlastnostmi. VIN: SDAFASDFASFASFASF | |
| Veteráni na Auto.cz: | Veterán Auto.cz Uživatelské recenze |

















< Plná velikost >
Další zajímavé inzeráty:
Zobrazit nově přidané veterányZobrazit kompletní nabídku
Počet zobrazení detailu: 5951x
Zpět na seznam veteránů






















