Projížďka veteránem        Specializujeme se na vyhledávání a dovoz historických aut, veteránů, oldtimerů z USA. Chtěli by jste corvette, jaguar, mustang? Dovezeme auto z USA v perfektním stavu nebo na Vaše přání.
Reklama:    Nová auta - Carismo.cz     |     Army shop     |     Povlečení české výroby     |     Sportovní vozy     |     Ráj aut     |     Vaše reklama zde?

 

 

 

 

( Váš banner zde? )

logo

Citroën SM – francouzské Maserati

Vyhledávání
Značka:
Model:
Karoserie:
Rok výroby:   
Výkon [kW]:   
Cena od: do:
Text:
Palivo:
Převodovka:
Pohon kol:
Najeto do:
Kraj:

(Více) (Méně)        

Hlavní menu
+ vložit veterána +
Ráj veteránů
novinky v nabídce
katalog prodejců
diskusní fórum
náhradní díly
recenze veteránů
rady při koupi
podpořte nás
napište nám
Přihlášení do systému
Login:
Heslo:


( zapomenuté heslo? )

+ registrace +


Partneři
Sportovní vozy - inzerce sportovních aut Ráj aut - inzerce nových i ojetých autužitečné odkazy
vážné nehody
zábavné hry
software pro prodejce
statistika webu


 
Ojeté auto bez rizika?
Zvolte si Vaše nové auto z nabídky prověřených ojetých vozů.

Přemýšlíte jak ušetřit za auto? S povinné ručení porovnání od Porovnej24.cz ušetříte až 30%!

Vybíráte pneumatiky? Testy a recenze zimních pneumatik.

Povinné ručení online


( Vaše reklama zde? )


Články
Jak si půjčit auto v autopůjčovně
Ideální půjčovna dodávek
TOP 5 modelů aut, které na internetové aukci seženete do 150 000 Kč!
další články
Doporučujeme prodejce

AUTA MOTOL

Auto Zrucký, spol. s r.o.


Citroën SM – francouzské Maserati

Projekt reprezentačního vozu Gran Turismo (GT) zahájil v roce 1966 vývojový tým Citroënu, který vedl Jacques Né. Cílem tohoto projektu bylo vyvinout rychlejší a luxusnější verzi úspěšného modelu DS a vytvořit francouzský prestižní automobil, schopný snadno překročit dvěstěkilometrovou hranici. Citroën tehdy neměl k dispozici vlastní, dostatečně výkonný motor a musel se poohlédnout u jiných výrobců. Shodou okolností probíhala ve stejné době jednání o spolupráci mezi Citroënem a italskou továrnou Maserati, zmítající se ve finančních potížích. Na začátku roku 1968 převzal Citroën většinový podíl a koupí zbývajících akcií od rodiny Orsi v roce 1971 se stal stoprocentním vlastníkem Maserati.

Italský V6

Automobilka Maserati měla k dispozici vidlicové osmiválce s objemem 4,1 a 4,7 litru. Ty ale byly příliš velké a jejich objem byl navíc ve Francii zatížen vysokým zdaněním. Toto zdanění bylo zvlášť citelné u vozidel s motory o objemu nad 2,8 litru, což odpovídalo daňové kategorii 15 CV. Geniální konstruktér Maserati Giulio Alfieri dostal za úkol zmenšit velikost i objem motoru V8. V krátké době se mu podařilo postavit 3,1 litrový vidlicový šestiválec s rozvodem DOHC, jehož objem byl pak ještě snížen na konečných 2670 cm3. Celohliníkový motor C 114-1 měl maximální výkon 125 kW (170 k) při 5500/min a největší točivý moment při 6500/min. Do nového Citroënu byl montován otočený o 180 stupňů, takže nová pětirychlostní převodovka byla vpředu. Tento motor byl také používán ve sportovních vozech Maserati Merak a Ligier JS2.

 

Pokračování naleznete na webu veteran.auto.cz : Citroën SM

 

Autor: Karel Haas



Sdílejte na Facebooku: Sdílejte tento článek

 
Fotogalerie:

Citroën SM – francouzské Maserati

 


  Vaše komentáře k tomuto článku: 
Zpět na seznam článků











 

© 2011-2020   Ráj veteránů   |   kontakty   |   nápověda   |   nabídka reklamy   |  






Hledáte spolehlivou autopůjčovnu? Pronajměte si vůz od autopůjčovny taggart.cz z Prahy, která garantuje nejlepší podmínky.



Citroën SM – francouzské Maserati - Ráj veteránů | Prodej, bazar


Pozor Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s využitím souborů cookie a nezbytných osobních údajů pro analýzu, individuální obsah a reklamy. Využíváme reklamní systém společnosti Internet BillBoard, zde naleznete jaké informace se zpracovávají.
Jak společnost Google nakládá s osobními údaji v reklamních službách v rámci nařízení GDPR se dozvíte zde.
Pozor