HUKR - království klasických automobilů v Brně.        Ráj gum - pneumatiky
Reklama:    Povlečení české výroby     |     Hrajte na PokerStars     |     Sportovní vozy     |     Ráj aut     |     Vaše reklama zde?

 

 
Oldtimer magazín
 

 

( Váš banner zde? )

logo

Fiat X1/9

Vyhledávání
Značka:
Model:
Karoserie:
Rok výroby:   
Výkon [kW]:   
Cena od: do:
Text:
Palivo:
Převodovka:
Pohon kol:
Najeto do:
Kraj:

(Více) (Méně)        

Hlavní menu
+ vložit veterána +
Ráj veteránů
novinky v nabídce
katalog prodejců
diskusní fórum
náhradní díly
recenze veteránů
rady při koupi
napište nám
Přihlášení do systému
Login:
Heslo:


( zapomenuté heslo? )

+ registrace +


Partneři
Sportovní vozy - inzerce sportovních aut Ráj aut - inzerce nových i ojetých autužitečné odkazy
zábavné hry
software pro prodejce
statistika webu
podpořte nás


 

Přemýšlíte jak ušetřit za auto? S povinné ručení porovnání od Porovnej24.cz ušetříte až 30%!

Srovnejto.cz - nejlevnější povinné ručení

Dřevostavby na klíč.

Ekonomické stavby.

Domy na klíč.


( Vaše reklama zde? )


Články
Escape6 Prague Car Festival
Jak vybrat povinné ručení?
Je lepší leasing nebo úvěr na auto?
další články
Doporučujeme prodejce

AUTA MOTOL

Auto Zrucký, spol. s r.o.

Tomáš Neruda


Fiat X1/9

V polovině šedesátých let minulého století se Fiat pustil do vývoje prvního vozu s předním pohonem a motorem vpředu napříč, Fiatu 128. Dalo se očekávat, že vedle velkosériové výroby nového modelu připraví Fiat také sportovní verzi, která by nahradila dosud vyráběný Fiat 850 Spider se zadním pohonem a karoserií Bertone. Fiat si novou koncepci s předním pohonem ověřoval na modelech Autobianchi Primula a A112 (italská značka Autobianchi patřila do koncernu Fiat).

Nuccio Bertone pověřil svého tehdejšího šéfdesignéra Marcella Gandiniho, aby pro Turínský autosalon 1969 připravil na podvozku Autobianchi studii otevřené barchetty, která by oslovila mladé lidi. Gandini už měl za sebou práci na nádherném kupé Lamborghini Miura a také koncept Autobianchi A112 Runabout svými atraktivními tvary zaujal. Gandini se nechal inspirovat závodními čluny a dodal vozu ostré rysy s klínovým profilem. Typickým prvkem byly světlomety zabudované do ochranného oblouku za sedadly. Motor z Fiatu 128 byl umístěn vzadu a poháněl zadní kola.

O dva roky později předvedla malá italská značka De Tomaso na autosalonu v Paříži koncept, nazvaný De Tomaso 1600. Kupé mělo karoserii Ghia, navrženou designérem Tomem Tjaardou, a motor ze závodního Fordu Escort. Jak se později ukázalo, vůz se značně podobal připravovanému sportovnímu modelu Fiatu. Těžko říci, zda šlo o náhodu nebo záměr, ale De Tomasova studie se stejně do výroby nedostala.

 

Pokračování naleznete na webu veteran.auto.cz : Fiat X1/9

 

Autor: Karel Haas



Sdílejte na Facebooku: Sdílejte tuto nehodu

 
Fotogalerie:

Fiat X1/9
Fiat X1/9

 


  Vaše komentáře k tomuto článku: 


Zpět na seznam článků








 

© 2017   Ráj veteránů   |   kontakty   |   nápověda   |  





Hledáte spolehlivou autopůjčovnu? Pronajměte si vůz od autopůjčovny taggart.cz z Prahy, která garantuje nejlepší podmínky.



Fiat X1/9 - Ráj veteránů | Prodej, bazar



Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie pro analýzu, individuální obsah a reklamy.