Povinné ručení musí mít sjednané všechna motorová vozidla, která vyjíždějí na silnice, tedy včetně veteránů. Havarijní pojištění je volitelné, ale pro veterány velmi nákladné. Jak si ho můžete sjednat právě vy?
Zatímco povinné ručení pro veterány je poměrně levné, to havarijní se může patřičně prodražit a je problém ho vůbec sjednat. Řidiče veteránů považuje pojišťovna za zodpovědné, takové, kteří si své auto opravdu nechtějí poničit, na silnice vyjíždějí jen občas a nejezdí rychle. Riziko, že způsobí někomu jinému škodu, je tedy malé. Pokud si budete sjednávat pojištění na kalkulačce povinného ručení, pak se zohledňují podobná kritéria jako v případě pojištění běžného vozu, tedy bydliště majitele a místo, kde bude vozidlo nejčastěji provozovat, dále jeho řidičská minulost, obsah motoru apod. Jde ale o zlomek toho, co se za povinné ručení běžně platí.
Oproti tomu do havarijního pojištění se pojišťovnám příliš nechce. Problematická je například samotná hodnota auta, nebo to, že se na veterána nevyrábějí náhradní díly a prakticky nelze odhadnout cenu opravy. Majitelé veteránů, kteří mají zájem o havarijní pojištění, by mohla zaujmout nabídka Kooperativy, která cílí na majitele motocyklů a osobních automobilů historicky a sběratelsky cenné, které jsou starší než 25 let. Na rozdíl od ostatních pojišťoven není třeba mít historický atest. Klient si může vybrat ze tří balíčků, které kombinují povinné ručení a havarijní pojištění. Základní balíček Rozjezd nabízí nejen povinné ručení a asistenční služby, ale také pojištění nezaviněné nehody. Dva další balíčky Meziplyn a Naplno zahrnují i pojištění pro případ odcizení celého vozidla nebo živelní pojištění. Varianta Naplno pak navíc i pojištění havárie vozidla. Vozidlo takto pojištěné navíc získává telematickou jednotku Xmatron, která může vozidlo ochránit před zloději. Telematická jednotka je totiž osazená čipem GPS, a tak lze kdykoliv sledovat v aplikaci polohu vozidla. Pro sjednání havarijního pojištění je třeba prohlídka vozidla, lze si vybrat z maximálního ročního nájezdu 1, 3, nebo 7 tisíc kilometrů ročně.
Autor článku: Michaela Kadlecová
Zpět na seznam článků