Veteránské testace a STK        RETRO GARÁŽ - Největší veteránská akce svého druhu v ČR!
Reklama:    Půjčovna aut     |     Big Green Egg     |     Army shop     |     Povlečení české výroby     |     Sportovní vozy     |     Ráj aut     |     Vaše reklama zde?
Mezinárodní Jarní Aukce Sběratelských Automobilů, Motocyklů a Automobilie Archivy - Autiva Auctions Prague
 
GALVANOVNA AMATI KRASLICE
 
Parkoviště veteránů v Brandýse nad Labem VeteranPark zajistí parking veteránů. Zajistíme parkování veteránů - automobilů i motocyklů. Zajištujeme dále kromě parkování i servis, lakovnu a myčku.
 

 

 

 

( Váš banner zde? )

logo

Ferrari 365 GT Pininfarina (1969)

Vyhledávání
Značka:
Model:
Karoserie:
Rok výroby:   
Výkon [kW]:   
Cena od: do:
Text:
Palivo:
Převodovka:
Pohon kol:
Najeto do:
Inzeráty:
Kraj:

(Více) (Méně)        

Hlavní menu
+ vložit veterána +
Ráj veteránů
novinky v nabídce
katalog prodejců
diskusní fórum
náhradní díly
recenze veteránů
rady při koupi
podpořte nás
napište nám
Přihlášení do systému
Login:
Heslo:


( zapomenuté heslo? )

+ registrace +


Partneři
Sportovní vozy - inzerce sportovních aut Ráj aut - inzerce nových i ojetých autužitečné odkazy
vážné nehody
zábavné hry
software pro prodejce
statistika webu


 

Přemýšlíte jak ušetřit za auto? S povinné ručení porovnání od Porovnej24.cz ušetříte až 30%!

Vybíráte pneumatiky? Testy a recenze zimních pneumatik.

Přehledný výběr povinného ručení online.

Stěhuješ? Vyzkoušej půjčovna dodávek Ostrava.

Provádíme čištění DPF od 3990Kč.

Rentner – půjčovny aut Ostrava.

Autopůjčovna Bauer.

Povinné ručení online na vašeho veterána.

Nejlevnější povinné ručení na váš vůz platné ihned.


( Vaše reklama zde? )


Články
Air Bank - produktové informace
Poznání různých typů autožárovek: Komplexní průvodce
Konec motoristické sezóny je tady! Jak zazimovat veterána?
další články
Doporučujeme prodejce

Auto Zrucký, spol. s r.o.

MOTOR HOLDING a. s.


Ferrari 365 GT Pininfarina (1969)

Ferrari 365 GT vznikalo v nesnadné době. Jeho tvůrce Enzo již nedokázal zajistit firmu před finanční krizí, potřeboval tučný úvěr a zúžit záběr. Brány ročně opouštělo 600 automobilů vyráběných v pěti šesti verzích zhruba pěti stovkami zaměstnanců. Nejdéle, plných osm let, se produkoval typ 250 GT. Hvězdami přehlídek elegance se staly exkluzivní vozy řady 400 Superamerica.

Ani astronomické ceny ale neuchránily firmu před hranicí úpadku. Patron se totiž nehodlal vzdát neskutečně drahého závodění. A tak 10. dubna 1963 přišla nabídka od Fordu. Američané již sepisovali inventář, ale Enzo stále kličkoval. Měly vzniknout dvě firmy. V komerci by dominoval Ford, na závodních tratích Italové. Nakonec rozhodly finance: s tak malým rozpočtem by Enzovi bez souhlasu Detroitu neprošlo vůbec nic. A tak se starý pán vzepřel. Nakonec s Fordem zápasil (a vyhrával) také v prototypech a vozech GT. Jenže finanční potíže se zahnat nepodařilo a stále se zužoval manévrovací prostor. Pod křídly Fiatu již skončila Lancia, Autobianchi a Abarth…

V roce 1966 došlo také na Ferrari, Fiat se ale zachoval velkoryse. Nepožadoval ani změnu jména či postavení patrona, umožnil firmě novou expanzi. O tři roky později se na scéně objevuje typ 365 v provedení GTB 4, spolu s Lamborghini Miura nejrychlejší vůz světa (280 km/h). V rámci úsporných opatření však pronikly dlouhé prsty koncernových ekonomů až do kuchyně Ferrari.

Snaze o zvýšení praktičnosti Ferrari vyšel vstříc Pininfarina, spolupracující s Maranellem od dob typu 375 Americana. Všem bylo jasné, že oživení značky stojí a padá s pronikavým zvýšením produkce. Té se nejlépe dařilo na americkém trhu, jemuž bylo námi zkoušené 365 GT střiženo na míru. Pininfarina připravil čtyřmístnou karoserii kupé s předlouhým zadním převisem, vyvažujícím protáhlou hliníkovou kapotu nad vidlicovým dvanáctiválcem. Poměr mezi rozvorem 2650 milimetrů a celkovou délkou 4980 mm, zhruba odpovídající Tatře 603, hovoří za vše. Automobil se užitnými vlastnostmi přiblížil praktickému životu a opustil askezi cestovních derivátů závodních speciálů. Odstartovala éra luxusně vybavených ferrari.

 

 

Pokračování naleznete na webu veteran.auto.cz: Ferrari 365 GT Pininfarina

 

Autor: Zdeněk Vacek



Sdílejte na Facebooku: Sdílejte tento článek

 
Fotogalerie:

Ferrari 365 GT Pininfarina (1969)



 


  Vaše komentáře k tomuto článku: 
Zpět na seznam článků







 

© 2011-2024   Ráj veteránů   |   kontakty   |   nápověda   |   nabídka reklamy   |      f  sdílet Ráj veteránů      X sdílet





Hledáte spolehlivou autopůjčovnu? Pronajměte si vůz od autopůjčovny taggart.cz z Prahy, která garantuje nejlepší podmínky.



Ferrari 365 GT Pininfarina (1969) - Ráj veteránů | Prodej, bazar


Pozor Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s využitím souborů cookie a nezbytných osobních údajů pro analýzu, individuální obsah a reklamy. Využíváme reklamní systém společnosti Internet BillBoard, zde naleznete jaké informace se zpracovávají.
Jak společnost Google nakládá s osobními údaji v reklamních službách v rámci nařízení GDPR se dozvíte zde.
Pozor

Skladové vozy v České republice             Omnetic - digitální nástroj pro automotive



TOPlist