|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nadstandardní výbava: | rádio s bluetooth, centrální zamykaní | |
Doplňující popis: | Raritní vozidlo. Jediný exemplář v ČR. Nová testace + STK. Něco z historie: Kořeny brazilské firmy Puma sahají do roku 1964, kdy italský podnikatel Malzoni zahájil výrobu malých sportovních kupé poháněných lenivými dvoudobými tříválci DKW. Tyto první vozy byly prodávány pod obchodní značkou Puma/Malzoni GT. DKW v rámci fúze s VW brazilský trh záhy opustili (1967) a Malzoni přešel na o něco výkonnější bytelné čtyřválce VW osvědčené v milionech vyrobených VW Brouků. To pochopitelně obnášelo změnu uspořádání z motoru vpředu a pohonu předních kol k opačné konfiguraci. Asi nejzdařilejšími výrobky z podniku italského dobrodruha byly modely Puma GTE (kupé) a GTS (spider) představené v polovině sedmdesátých let. Stylově čistý design karoserie připomínající soudobé evropské vozy i nadále vycházel z prvního typu GT. Lehký laminátový skelet spočíval na podvozku VW brouk s centrální rourou rozvětvenou v zadní části. Tam pracoval charakteristicky dunící boxer VW 1,6 l (mimochodem podobný jako v Porsche 356 ze začátku šedesátých let) v nerozborném spojení s čtyřstupňovou převodovkou téže provenience. Agregát sice neoplýval bůhvíjakým výkonem, nicméně ve spojení s extrémně lehkou karoserií se jevil jako dostatečný. Odpružení zajišťovaly osvědčené torzní tyče a na předních kolech byly dokonce k nalezení kotoučové brzdy. Líbivý design zajistil modelu velice solidní odbyt nejen na domácím trhu, ale i v Evropě, Severní Americe a Jihoafrické republice, kde se Pumy od roku 1973 též vyráběly. V roce 1981 byly typy GTE/GTS inovovány na méně pohlednou řadu GTI/GTC. Vlivem nestabilní brazilské ekonomiky se firma v polovině osmdesátých let dostala do neřešitelných finančních potíží a Rino Malzoni byl roku 1987 donucen značku prodat automobilce Alfa Metais Veículos, která do roku 1991 pokračovala ve sporadické produkci mírně inovovaných dosavadních modelů založených na platformách VW a Chevrolet (typ GTB/AMV). Celkem bylo vyrobeno okolo 22.000 vozů této pozoruhodné značky. Pro úplnost ještě dodejme, že v současné době se o resuscitaci značky Puma snaží někdejší filiálka v J.A.R. | |
![]() |
Naši zkušení technici vám pomůžou prověřit stav vozu. | Prověřit stav technikem |
![]() |
S připravenou AutoPůjčkou se veterán lépe vybírá. | Spočítat půjčku na veterána |
Veteráni na Auto.cz: | Veterán Auto.cz Uživatelské recenze |

< Plná velikost >

< Plná velikost >

< Plná velikost >

< Plná velikost >

< Plná velikost >

< Plná velikost >

< Plná velikost >

< Plná velikost >

< Plná velikost >

< Plná velikost >

< Plná velikost >
Prodávající:Frantisek FlachsKraj: PlzeňskýPlzneň
|
Odpovědět prodejci na tento inzerát:
|
![]() |
Půjčte si na veterána od Zonky. Úrok od 3,99%, žádné skryté poplatky. | Spočítat půjčku na veterána |
![]() |
Půjčte si na veterána od Air Bank, moderní a inovativní české banky. | Spočítat půjčku na veterána |
Spočítat havarijní pojištění > Spočítat povinné ručení >
Další zajímavé inzeráty:
Zobrazit nově přidané veterányZobrazit kompletní nabídku
Pošlete SMS ve tvaru: PM H 70635 na jedno z těchto čísel:
|
Líbí se Vám tento veterán? Pro jeho podporu stačí poslat SMS. Tento inzerát bude poté přednostně zobrazován a prodávající bude moci vložit více fotografií. Aktuální počet kreditů: 0
Poslední dvojčíslí určuje cenu SMS (včetně DPH). Zvýhodnění má platnost 14 dní.
Technicky zajišťuje Airtoy a.s., reklamace na lince 602 777 555, 9-17 hodin, po-pá. Kontakt na provozovatele: odkaz | www.platmobilem.cz |
Zvýhodnění lze zaplatit také pomocí platebních karet přes službu GoPay:![]() (1 Kč = 2 kredity, tedy například za platbu 100 Kč získáte 200 kreditů) |
Počet zobrazení detailu: 254x
Zpět na seznam veteránů