Dohoda možná
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Doplňující popis: | Nové v Německu Přes 60 let v Rumunsku Profesionálně restaurováno v USA na počátku 90. let Bývalý účastník retrospektivy Mille Miglia Nedávno znovu zprovozněno dílnou Jim Stokes Workshops Ltd. Za vznik značky 'Mercedes' vděčíme Emilu Jellinkovi. Jellinek, bohatý podnikatel narozený v Lipsku, obdivoval vozy Gottlieba Daimlera a v roce 1899 vyhrál třídu turistických vozů na závodě do vrchu La Turbie za volantem jednoho z Daimlerových vozů. Jellinek začal prodávat Daimlery bohatým nadšencům na Francouzské riviéře a smrt Wilhelma Bauera za volantem jednoho z těchto vozů ho přiměla požadovat něco lepšího. Bauer havaroval při závodě do vrchu La Turbie v roce 1900 a Jellinek věřil, že k tomu přispěl vrchně těžký design Daimleru. Požadoval něco s nižším těžištěm a pověřil průkopnického výrobce konstrukcí nového vozu, který měl být lehký, rychlý a krásný, přičemž svůj návrh podpořil předplacením 36 vozů v celkové hodnotě 550 000 zlatých marek. "Nechci auto pro dnešek nebo zítřek," je citován, "bude to auto pozítří." Jellinek zaregistroval ochrannou známku v roce 1902 a pojmenoval model Mercedes 35hp z roku 1901 po své dceři Mercedes. Na konci první světové války se jak Daimler, tak jeho rival Benz vrátili k výrobě automobilů. Obchodní podmínky na počátku 20. let 20. století však byly mimořádně obtížné: válka zanechala německou ekonomiku v troskách a inflace byla nekontrolovatelná. Z 86 německých továren na automobily fungujících v roce 1924 zůstalo o tři roky později pouze 19. Pokud měly oba velcí rivalové přežít, muselo to být ve spolupráci. Dne 1. července 1926 dokončili Daimler a Benz své sloučení, přičemž obě společnosti připravily cestu technickou dohodou o spolupráci v roce 1924. V té době Paul Daimler, syn zakladatele Gottlieba a hlavní inženýr společnosti, přešel k Horchu a jeho místo zaujal profesor Ferdinand Porsche. Stejně jako jeho předchůdce byl Porsche zastáncem přeplňování a ačkoli opustil Daimler-Benz v roce 1928, jeho odkazem byla řada přeplňovaných vozů Mercedes-Benz, které se staly legendou. Na základě svých zkušeností s přeplňováním, které poprvé aplikovali na letecké motory během první světové války, představila společnost Daimler-Motoren-Gesellschaft na Berlínském autosalonu v roce 1921 první sériově vyráběné vozy s kompresorem na světě, modely 6/25/40hp a 10/40/65hp. Tyto nové modely byly vybaveny čtyřválcovými motory s rozvodem OHC o objemu 1 568 cm³ a 2 614 cm³. (Tři čísla označují jmenovitý výkon v koních, výkon bez kompresoru a výkon s kompresorem.) S karoserií kabriolet byl podvozek číslo '27241' prodán nový v Německu 9. listopadu 1924 a poté odeslán do Rumunska. V 50. letech 20. století byl vůz zabaven úřady a následujících přibližně 30 let zůstal v rumunském muzeu, než byl kolem roku 1989 získán synem prvního majitele a vrácen do Německa. V roce 1991 byl vůz prodán panu Curtisu Grafovi z Irvingu v Texasu, USA. Pan Graf nechal Mercedes profesionálně zrestaurovat od základu a účastnil se s ním různých akcí, včetně 'The Great American Race' v roce 1991 a 'Mille Miglia of Colorado Grande' v roce 1992. Další majitel, známý sběratel vozů Mercedes pan Rolf Meyer z Německa, vůz zakoupil na konci 90. let a následně se s ním zúčastnil retrospektivy Mille Miglia v roce 2000. Předtím nechal motor přepracovat svým mechanikem. Byly instalovány písty Mahle a klikový hřídel, olejové čerpadlo a ventily byly nahrazeny novými komponenty. Je třeba poznamenat, že karburátor, (větší) kompresor a zapalovací systém nejsou originální, zatímco převodovka a (opravený) chladič jsou původními součástmi vozu. Výrobní číslo: 27241 | |
![]() |
Naši zkušení technici vám pomůžou prověřit stav vozu. | Prověřit stav technikem |
![]() |
S připravenou AutoPůjčkou se veterán lépe vybírá. | Spočítat půjčku na veterána |
Veteráni na Auto.cz: | Veterán Auto.cz Uživatelské recenze |


















< Plná velikost >
Prodávající:Klára VítkováKraj: Hlavní město PrahaPraha
|
Odpovědět prodejci na tento inzerát:
|
![]() |
Půjčte si na veterána od Zonky. Úrok od 3,99%, žádné skryté poplatky. | Spočítat půjčku na veterána |
![]() |
Půjčte si na veterána od Air Bank, moderní a inovativní české banky. | Spočítat půjčku na veterána |
Spočítat havarijní pojištění > Spočítat povinné ručení >
Další zajímavé inzeráty:
Zobrazit nově přidané veterányZobrazit kompletní nabídku
Pošlete SMS ve tvaru: PM H 68979 na jedno z těchto čísel:
|
Líbí se Vám tento veterán? Pro jeho podporu stačí poslat SMS. Tento inzerát bude poté přednostně zobrazován a prodávající bude moci vložit více fotografií. Aktuální počet kreditů: 0
Poslední dvojčíslí určuje cenu SMS (včetně DPH). Zvýhodnění má platnost 14 dní.
Technicky zajišťuje Airtoy a.s., reklamace na lince 602 777 555, 9-17 hodin, po-pá. Kontakt na provozovatele: odkaz | www.platmobilem.cz |
Zvýhodnění lze zaplatit také pomocí platebních karet přes službu GoPay:![]() (1 Kč = 2 kredity, tedy například za platbu 100 Kč získáte 200 kreditů) |
Počet zobrazení detailu: 426x
Zpět na seznam veteránů