HUKR - království klasických automobilů v Brně.        Ráj gum - pneumatiky
Reklama:    Povlečení české výroby     |     Hrajte na PokerStars     |     Sportovní vozy     |     Ráj aut     |     ( Vaše reklama zde? )

 

 
Oldtimer magazín
 

 

( Váš banner zde? )

logo

Citroën SM – francouzské Maserati

Vyhledávání
Značka:
Model:
Karoserie:
Rok výroby:   
Výkon [kW]:   
Cena od: do:
Text:
Palivo:
Převodovka:
Pohon kol:
Najeto do:
Kraj:

(Více) (Méně)        

Hlavní menu
+ vložit veterána +
Ráj veteránů
novinky v nabídce
katalog prodejců
     diskusní fórumnové
     náhradní dílynové
recenze veteránů
rady při koupi
napište nám
Přihlášení do systému
Login:
Heslo:


( zapomenuté heslo? )

+ registrace +


Partneři
Sportovní vozy - inzerce sportovních aut Ráj aut - inzerce nových i ojetých autužitečné odkazy
zábavné hry
software pro prodejce
statistika webu
podpořte nás


 
Bazénová chemie
Bazénová chemie GUAa Pool je vhodná do bazénů i vířivých van.

Přemyšlíte jak ušetřit za auto? S povinné ručení porovnání od Porovnej24.cz ušetříte až 30%!

Srovnejto.cz - nejlevnější povinné ručení

Dřevostavby na klíč.

Ekonomické stavby.

Domy na klíč.


( Vaše reklama zde? )


Články
Je lepší leasing nebo úvěr na auto?
Pojištění veteránů
Investice aneb kupujeme veterána
další články
Doporučujeme prodejce

AUTA MOTOL

Auto Zrucký, spol. s r.o.

Tomáš Neruda


Citroën SM – francouzské Maserati

Projekt reprezentačního vozu Gran Turismo (GT) zahájil v roce 1966 vývojový tým Citroënu, který vedl Jacques Né. Cílem tohoto projektu bylo vyvinout rychlejší a luxusnější verzi úspěšného modelu DS a vytvořit francouzský prestižní automobil, schopný snadno překročit dvěstěkilometrovou hranici. Citroën tehdy neměl k dispozici vlastní, dostatečně výkonný motor a musel se poohlédnout u jiných výrobců. Shodou okolností probíhala ve stejné době jednání o spolupráci mezi Citroënem a italskou továrnou Maserati, zmítající se ve finančních potížích. Na začátku roku 1968 převzal Citroën většinový podíl a koupí zbývajících akcií od rodiny Orsi v roce 1971 se stal stoprocentním vlastníkem Maserati.

Italský V6

Automobilka Maserati měla k dispozici vidlicové osmiválce s objemem 4,1 a 4,7 litru. Ty ale byly příliš velké a jejich objem byl navíc ve Francii zatížen vysokým zdaněním. Toto zdanění bylo zvlášť citelné u vozidel s motory o objemu nad 2,8 litru, což odpovídalo daňové kategorii 15 CV. Geniální konstruktér Maserati Giulio Alfieri dostal za úkol zmenšit velikost i objem motoru V8. V krátké době se mu podařilo postavit 3,1 litrový vidlicový šestiválec s rozvodem DOHC, jehož objem byl pak ještě snížen na konečných 2670 cm3. Celohliníkový motor C 114-1 měl maximální výkon 125 kW (170 k) při 5500/min a největší točivý moment při 6500/min. Do nového Citroënu byl montován otočený o 180 stupňů, takže nová pětirychlostní převodovka byla vpředu. Tento motor byl také používán ve sportovních vozech Maserati Merak a Ligier JS2.

 

Pokračování naleznete na webu veteran.auto.cz : Citroën SM

 

Autor: Karel Haas



Sdílejte na Facebooku: Sdílejte tuto nehodu

 
Fotogalerie:

Citroën SM – francouzské Maserati
Citroën SM – francouzské Maserati

 


  Vaše komentáře k tomuto článku: 


Zpět na seznam článků








 


© 2016   Ráj veteránů   |   kontakty   |   nápověda   |   Sdílejte tento web s přáteli   |     |  





Hledáte spolehlivou autopůjčovnu? Pronajměte si vůz od autopůjčovny taggart.cz z Prahy, která garantuje nejlepší podmínky.



Citroën SM – francouzské Maserati - Ráj veteránů | Prodej, bazar



Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie pro analýzu, individuální obsah a reklamy.